De ce sa alergi si sa strangi fonduri pentru o cauza?

Cultura de fundraising peer to peer in Romania a inceput sa creasca odata cu evenimentele sportive, mai ales cu cele de alergare. Unul dintre evenimentele promotoare a fost Raiffeisen Bank Bucharest Marathon. Organizatorii au imbratisat, inca de la prima editie (in 2008), ideea de a promova fundraising-ul voluntar la evenimentele lor si de a dezvolta si alte mecanisme prin care sa sustina cauze caritabile.

Miscarea a pornit de la cativa participanti expati, cativa sportivi amatori romani care incepusera sa mearga pe la competitii in alte tari si 2-3 organizatii non-profit care au vazut oportunitatea de a incuraja acest obicei bun si la noi.

Daca e sa ne raportam doar la Raiffeisen Bank Bucharest Marathon, numarul celor care au ales sa faca fundraising prin platforma Galantom a crescut in fiecare an, de la 39 in 2013 la peste 300 in 2018. Trendul este unul in crestere si ne bucura ca din ce in ce mai multi organizatori de evenimente sportive, si nu doar de alergare, sustin si promoveaza proiecte sociale.

Dincolo de cifre si statistici, ne-am gandit sa impartasim cu voi care este motivatia acestor oameni, asa ca am mers pe traseul cursei Volkswagen Bucharest Half Marathon de anul acesta si am vorbit cu cativa dintre galantomii care alearga si strang fonduri pentru cauzele in care cred. Daca nu te-ai decis inca sa alergi pentru o cauza, testimonialele prietenilor galantomi sigur te vor inspira sa iti gasesti motivatia.

De ce ai ales sa alergi pentru o cauza?

Cum ai incuraja un prieten sa alerge si sa stranga fonduri pentru o cauza?

Pasii de urmat pentru a fi fundraiser pentru o cauza la Raiffeisen Bucharest Marathon prin platforma Galantom.ro

1. Iti alegi proiectul unei organizatii pe care vrei sa o sustii 

Poti alege unul dintre proiectele organizatiilor de pe platforma galantom.ro.

2. Contactezi organizatia pe care vrei sa o sustii

Contactezi organizatia pe care vrei sa o sustii la datele de contact pe care le gasesti pe pagina acesteia de pe Galantom. Reprezentantul organizatiei iti va spune ce trebuie sa faci pentru a te inscrie la eveniment si iti va cere informatiile necesare pentru crearea paginii tale de fundraising.

3. Promovezi pagina de fundraising online si offline pentru a strange donatii 

Faci cunoscuta intitiativa ta distribuind pagina de fundraising prin social media si alte canale de comunicare, abordandu-i pe cei din cercul tau social (rude, prietenii, colegii de serviciu) pentru a te sustine cu donatii. Donatiile se fac online direct pe pagina ta de fundraising legata de evenimentul la care alergi.

AICI ai si cateva idei care te pot ajuta in campania ta de fundraising.

Pentru si mai multa inspiratie, poti vedea AICI toate clipurile cu galantomii alergatori cu care am stat de vorba.

About Author

Andrei Chirtoc

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.