Despre Campania „CAPUL SUS!” cu Alice Radu, fundraiser MagiCAMP

....

Alice Radu este fundraiser în cadrul MagiCAMP, alături de care a lansat de curând o campanie de strângere de fonduri pentru a achiziționa peruci medicinale pentru fetițele și adolescentele ce suferă de cancer. Uneori, stigma de a-și pierde părul doare mai tare decât boala în sine, iar Alice și-a propus ca prin campania „Capul sus!” să le ușureze această luptă pe cât posibil.

Mai mulți parteneri importanți s-au alăturat demersului, creând pagini de fundraising prin care vor oferi la finalul campaniei, prin tragere la sorți, o serie de premii.

Am invitat-o pe Alice la un interviu, pentru a afla de unde a pornit ideea și ce anume o ambiționează pe ea.

De cât timp faci parte din echipa MagiCAMP și care este rolul tău în asociație? 

Fac parte din echipa Magic de fix un an, în calitate de fundraiser. 

De ce ai ales să te alături echipei Magic și ce te motivează în munca de zi cu zi?

Am ales echipa Magic pentru ca sunt linia 1 pentru a sprijini familiile din România într-o luptă familiară – cea cu boala și cu nevoile. Am ales echipa Magic pentru că fiecare membru al echipei are pe agenda proprie BINELE și SĂNĂTATEA copiilor. Este greu de descris un colectiv atât de harnic, e o energie palpabilă pe care o simți în jurul colegilor când pregătim ceva pentru copii. Prima dată când am facut voluntariat cu echipa mi-am spus în sinea mea că aș fi cel mai norocos om dacă ei mă vor alege pe mine. Să fac parte dintr-un bine care ajunge la atât de mulți oameni este un vis împlinit. 

Ce influență crezi că au avut familia și apropiații tăi asupra valorilor tale din prezent?

Sunt de loc “de la țară”, dintr-o comună din Moldova în care resursele monetare sunt foarte limitate. Tatăl meu este de meserie cioban și mama mea s-a ocupat cu meseria de a fi mamă pentru noi, pentru frații ei, pentru verii ei, pentru toți copiii de pe strada noastră și, în general, cam pentru toată lumea care îi cere ajutorul. De la ea m-am molipsit în primul rând. 

Mai mult decât atât, am fost un copil foarte iubit și îngrijit, atât de părinți și surori, cât și de vecini și profesori – asta într-o comunitate modestă. Crescând, am văzut cum dragostea primită mi-a deschis uși, mi-a creat un orizont de oportunități. Tot la mine “la țară” nu moare nimeni de foame și nimeni nu doarme pe stradă, pentru că oamenii se îngrijesc unii pe alții dintr-un simț al răspunderii față de colectiv. 

Mai mult decât atât, am atâtea exemple în viața mea de bunătate gratuită care m-au adus până aici: de la diriginta care făcea meditații gratuite cu mine la engleză, profa de română care îmi aducea cărți de acasă, proprietarul apartamentului în care locuiam, care nu mi-a luat chirie mult timp pentru că eram bolnavă, prietenii care îmi făceau cumpărăturile din același motiv, colega de muncă care mi-a cumpărat ghete pentru că nu îmi permiteam…câte și mai câte… 

Toate dovezile astea de iubire lucrătoare m-au obligat moral, nici nu am mai văzut o altă cale după ce am înțeles că, la rândul meu, trebuie să fiu tot catalizator de bine. 

Ce te-au învățat pe tine copiii cu care ai lucrat până acum?

Că ne avem doar unii pe alții. Că mai pot muuult timp după ce zic că am obosit. Că autenticitatea nu este o opțiune, este o obligație. Că trebuie să-mi îmbrățișez visele cu seninătate și curaj. Că oricât de greu mi-ar fi, ajutorul e mereu aproape – trebuie doar să întind mâna să îl primesc. Că nu există alt secret al vieții, decât că trebuie trăită în toate dimensiunile ei. 

Cum a luat naștere ideea tombolei din campania „Capul sus!” și care a fost motivul pentru care ați ales să o desfășurați pe platforma Galantom?

Ideea s-a născut dintr-o nevoie: primim din ce în ce mai multe cereri de peruci pentru fetițele și adolescentele de care ne îngrijim. Experiența pierderii părului este descrisă de toți pacienții oncologici ca cel mai traumatizant moment al bolii. La copii este cu atât mai greu, deoarece sunt izolați de grupurile de copii sănătoși, cei mici neavând capacitatea de a înțelege singuri cancerul și efectele tratamentelor și, din păcate, educația în această direcție lipsește. 

Astfel, pierderea părului izolează fetițele și adolescentele și creează probleme suplimentare, deloc de neglijat, pe lângă lupta cu diagnosticul propriu-zis, acutizând anxietatea și depresia și îngreunând vindecarea. 

Luna Martie este despre femei, despre fete și ni s-a părut un moment bun să le aducem în prim plan pe cele mai curajoase dintre ele – fetele bolnave de cancer.

Ne doream mult ca din proiect să facă parte toată comunitatea Magic – atât partenerii organizaționali, cât și susținătorii individuali, iar Galantom este cea mai bună platformă pentru genul acesta de campanie, pentru că răspunde nevoilor tuturor.

Cum ați reușit să atrageți atât de mulți parteneri importanți în această campanie?

Trebuie să recunosc că avem mai degrabă prieteni în partenerii noștri – oameni care au avut contact direct cu proiectele noastre, cu beneficiarii, care știu că punem pe primul loc mereu nevoile copiilor. Așa că a fost destul de simplu: am explicat nevoia, am povestit ideea și am primit răspunsuri pozitive. Este o campanie cu o încărcătură emoțională foarte mare în spate, ceva cu care fiecare poate empatiza.

Care este experiența ta cu platforma Galantom până acum? Ai vreun sfat pentru un ONG la început de drum, care ar vrea să folosească platforma Galantom pentru a strânge fonduri?

Platforma Galantom a fost și este catalizator pentru minuni la care am fost părtașă și martoră: o casă nouă pentru un copil excepțional care trăia într-o sărăcie lucie, tratamente pentru copiii bolnavi, pachete în spital săptămânal pentru secțiile de onco-pediatrie, pachete lunare pentru familiile copiilor grav bolnavi aflate într-o situație financiară dificilă, cadouri pentru copii, practic este ziua și minunea… 

Ce face experiența una inspirațională și aspirațională este faptul că motorul ăsta de bine (care functioneaza 24/7) este întreținut cu mare grijă de o mână de oameni cu o capacitate de muncă și de a face bine cu totul și cu totul ieșită din comun. Zice piesa că “there is no rest for the wicked”. Alexandra, Gabi, Andrei sunt dovada că there is “no rest for the extraordinary good people either”. 

Sfatul meu pentru un ONG la început de drum este să aibă încredere în generozitatea comunității lor. Să aibă încredere că oceanul se formează picătură cu picătură. 

Dacă ar fi să oferi un sfat unui om care ar dori să devină voluntar/fundraiser pentru o cauză, dar încă nu a găsit motivația necesară, care ar fi acela?

Să înceapă oricum, motivația va veni sigur după ce încep. Să facă ce le este cel mai la îndemână: să redirecționeze 3,5% din impozit, să recicleze, să își ajute vecinii bătrâni sau vecinii, prietenii aflați în situații dificile. Când vezi impactul pe care îl ai în viața oamenilor care au nevoie de ajutor, este inevitabil să nu găsești motivație să continui. Și nu în ultimul rând, să își amintească tot timpul că ne avem doar unii pe alții. 

Dacă și tu vrei să susții campania „Capul sus!”, poți face o donație pe oricare dintre paginile din linkul următor: https://magicamp.galantom.ro/projects/fpages?id=2128

Sustine Galantom

Platforma Galantom împlinește 10 ani!

În acești ani, am sprijinit aproape 500 de organizații non-profit, 1665 de proiecte și am facilitat 210.500 de donații.

Ajută-ne să facem și următorii 10 ani despre generozitate!

Leave a Reply

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.